• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
العدد العدد 131
العدد العدد 131
العدد العدد 130
العدد العدد 130
العدد العدد 129
العدد العدد 129
العدد العدد 128
العدد العدد 128
المجلد (38) العدد (128) سبتمبر 2023 الجزء الأول
العدد العدد 127
المجلد (38) العدد (127) اغسطس 2023 جزء ثاني من المؤتمر العلمي الأول لطلاب الدراسات العليا بكلية التربية - جامعة الزقازيق
العدد العدد 127
العدد العدد 126
العدد العدد 126
العدد العدد 125
العدد العدد 125
العدد العدد 124
العدد العدد 124
العدد العدد 123
العدد العدد 123
العدد العدد 122
العدد العدد 122
العدد العدد 121
العدد العدد 121
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2023). The Effectiveness of a Program Based on Cognitive Approach and Corrective Feedback in Developing High Institute of Engineering and Technology Students’ EFL Oracy performance, Technical Vocabulary Use and Reducing Their Communicative Apprehension. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 38(130), 1-36. doi: 10.21608/sec.2023.338624
. "The Effectiveness of a Program Based on Cognitive Approach and Corrective Feedback in Developing High Institute of Engineering and Technology Students’ EFL Oracy performance, Technical Vocabulary Use and Reducing Their Communicative Apprehension". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 38, 130, 2023, 1-36. doi: 10.21608/sec.2023.338624
. (2023). 'The Effectiveness of a Program Based on Cognitive Approach and Corrective Feedback in Developing High Institute of Engineering and Technology Students’ EFL Oracy performance, Technical Vocabulary Use and Reducing Their Communicative Apprehension', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 38(130), pp. 1-36. doi: 10.21608/sec.2023.338624
. The Effectiveness of a Program Based on Cognitive Approach and Corrective Feedback in Developing High Institute of Engineering and Technology Students’ EFL Oracy performance, Technical Vocabulary Use and Reducing Their Communicative Apprehension. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2023; 38(130): 1-36. doi: 10.21608/sec.2023.338624

The Effectiveness of a Program Based on Cognitive Approach and Corrective Feedback in Developing High Institute of Engineering and Technology Students’ EFL Oracy performance, Technical Vocabulary Use and Reducing Their Communicative Apprehension

المقالة 1، المجلد 38، العدد 130، نوفمبر 2023، الصفحة 1-36  XML PDF (4.33 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2023.338624
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
The current study aimed at developing the EFL High Institute of Engineering and Technology 1st year students' oracy performance, technical vocabulary use and reducing their communicative apprehension using a program based on cognitive approach and corrective feedback. The current study adopted the mixed-method research design. A group of (20) first year fromHigh Institute of Engineering and Technology students, 10th of Ramadan city, Sharkia Governorate in the academic year 2021/2022 were equally divided into an experimental group (n=10) and a control one (n=10). To achieve the aims of the study, the researcher designed checklist, pre/post Oracy Performance Test and a Rubric. The experimental group was taught by the use of cognitive approach and corrective feedback instruction whereas the control group received regular instruction. The obtained data were analyzed using the Statistics Package for Social science (SPSS). The study results revealed that there was a statistically significant difference at (0.5) between the mean scores of the experimental group in the pre/post administration favoring the post administration. The finding also revealed that the cognitive approach and corrective feedback instruction had positive effect on developing the High Institute of Engineering and Technology 1st year students' EFL oracy performance, technical vocabulary use and reducing their communicative apprehension. Finally, the study presented recommendations and suggestions for further research.
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 119
تنزیل PDF: 233
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.