• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
العدد العدد 120
العدد العدد 120
مجلد (37) العدد (120) نوفمبر 2022 جزء اولا
العدد العدد 119
العدد العدد 119
العدد العدد 118
العدد العدد 118
المجلد 37 العدد 118 اغسطس 2022 الجزء الاول
العدد العدد 117
العدد العدد 117
العدد العدد 116
العدد العدد 116
العدد العدد 115
المجلد (37) العدد (115) ابريل 2022
العدد العدد 114
العدد العدد 114
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2022). Exploring Toxicity in the Workplace in a Saudi Arabian University from the Perspectives of Senior Personnel and Faculty Members. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 37(118), 341-390. doi: 10.21608/sec.2022.258498
. "Exploring Toxicity in the Workplace in a Saudi Arabian University from the Perspectives of Senior Personnel and Faculty Members". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 37, 118, 2022, 341-390. doi: 10.21608/sec.2022.258498
. (2022). 'Exploring Toxicity in the Workplace in a Saudi Arabian University from the Perspectives of Senior Personnel and Faculty Members', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 37(118), pp. 341-390. doi: 10.21608/sec.2022.258498
. Exploring Toxicity in the Workplace in a Saudi Arabian University from the Perspectives of Senior Personnel and Faculty Members. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2022; 37(118): 341-390. doi: 10.21608/sec.2022.258498

Exploring Toxicity in the Workplace in a Saudi Arabian University from the Perspectives of Senior Personnel and Faculty Members

المقالة 8، المجلد 37، العدد 118، أغسطس 2022، الصفحة 341-390  XML PDF (5.46 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2022.258498
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
This study focuses on the context of a Saudi University to: (1) identify the behaviours and characteristics of toxic members in the workplace; (2) understand the impact of a toxic member within a workplace; (3) understand how leaders manage toxic individuals. The survey conducted comprised of seventy-five items developed based on four primary themes identified in the interview analysis, the key findings of the literature review, and some items used by Kusy and Holloway (2009), with some minor modifications. The survey was distributed to 500 faculty members at different colleges, including those in leadership positions, at MU. The percentage of return from the questionnaires was (26.8%); 134 questionnaires are valid for analysis. The results identified several behaviours and characteristics of toxic members in the workplace: prevalence of gossip, lack of confidence in others, and failure to accept others’ opinions were in the top three. Toxic members within a workplace were found to lower workers’ self-esteem, undermine confidence and even create financial crises. Leaders reacted by either forming a committee of professionals to treat the toxic individual, leaving the organisation, requesting the services of an external consultant or reducing the perceived causes of harmful behaviours. The research recommends creating a committee of professionals to deal with the behaviour of toxic individuals and identifying suitable external consultants. The researcher also recommends conducting qualitative studies based on the results of this research. Specially Regarding to Behaviour and harmful characteristics of some individuals, the results reveal a general mean of 2.915 (medium). Although the general degree of response is not high, this result exposes a critical level of toxicity and decision makers should be concerned about this outcome and its effects on universities performance.
الكلمات الرئيسية
Toxicity؛ Workplace؛ Saudi Arabian؛ University؛ Faculty Members
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 327
تنزیل PDF: 3,388
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.