• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). Qassim University EFL Teachers Viewpoint towards Using Artificial Intelligence Applications in Teaching English. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(137), 391-435. doi: 10.21608/sec.2024.381622
. "Qassim University EFL Teachers Viewpoint towards Using Artificial Intelligence Applications in Teaching English". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 137, 2024, 391-435. doi: 10.21608/sec.2024.381622
. (2024). 'Qassim University EFL Teachers Viewpoint towards Using Artificial Intelligence Applications in Teaching English', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(137), pp. 391-435. doi: 10.21608/sec.2024.381622
. Qassim University EFL Teachers Viewpoint towards Using Artificial Intelligence Applications in Teaching English. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(137): 391-435. doi: 10.21608/sec.2024.381622

Qassim University EFL Teachers Viewpoint towards Using Artificial Intelligence Applications in Teaching English

المقالة 11، المجلد 39، العدد 137، يوليو 2024، الصفحة 391-435  XML PDF (4.72 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.381622
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
The current research aims to reveal perceptions of faculty members at Qassim University towards the use of artificial intelligence applications in the acquisition of students ' English language skills and whether there are statistically significant differences between their responses in the degree of practicing artificial intelligence applications in the English language subject due to gender, the scientific rank, and English language skills. The sample consists of 97 faculty members (i.e., 65 males and 41 females), and all of them teach English language at Qassim University. They were selected using a simple random sampling method. The research concluded that the level of faculty members ' use of artificial intelligence applications in the English language at Qassim University is very low. Besides, there are no statistically significant differences in the degree of faculty members practicing the English language for artificial intelligence applications at Qassim University based on their gender (male – female) and scientific rank (i.e., teaching assistant, lecturer, and assistant professor). Finally, the findings showed that artificial intelligence applications are more suitable for teaching reading, listening, and speaking skills than writing skills in light of the perceptions of English language faculty members.
الكلمات الرئيسية
Keywords: artificial intelligence؛ artificial intelligence applications؛ English language؛ university students
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 134
تنزیل PDF: 205
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.