• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). The Effectiveness of Challenge-Based Learning in Developing Some Analytical Thinking Skills of STEM Students in the Faculty of Education. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(135), 407-489. doi: 10.21608/sec.2024.375473
. "The Effectiveness of Challenge-Based Learning in Developing Some Analytical Thinking Skills of STEM Students in the Faculty of Education". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 135, 2024, 407-489. doi: 10.21608/sec.2024.375473
. (2024). 'The Effectiveness of Challenge-Based Learning in Developing Some Analytical Thinking Skills of STEM Students in the Faculty of Education', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(135), pp. 407-489. doi: 10.21608/sec.2024.375473
. The Effectiveness of Challenge-Based Learning in Developing Some Analytical Thinking Skills of STEM Students in the Faculty of Education. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(135): 407-489. doi: 10.21608/sec.2024.375473

The Effectiveness of Challenge-Based Learning in Developing Some Analytical Thinking Skills of STEM Students in the Faculty of Education

المقالة 8، المجلد 39، العدد 135، إبريل 2024، الصفحة 407-489  XML PDF (10.95 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.375473
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
This research describes the application of Challenge Based Learning to STEM students. The overall goal is to identify the effectiveness of challenge-based learning in developing some analytical thinking skills among students of STEM education program in the faculty of Education. To achieve this goal, the current research sought to answer the following main question: What is the effectiveness of challenge-based learning in developing some analytical thinking skills of STEM students in the faculty of education? The researcher prepared research materials and tools represented in the suggested program of biotechnology in the light of Challenge based learning and analytical thinking skills test.  The experimental approach was used, the quasi-experimental design with one experimental group, and the research was applied on a group of first year STEM students at the Faculty of Education, Zagazig University, their number was 30, and the following results were reached: There is a statistically significant difference at the significance level (0.01) between the mean scores of the experimental group students in the pre- test and posttest of the analytical thinking test as a whole and in its sub-skills in favor of the posttest. There is an effectiveness of challenge-based learning in developing some analytical thinking skills among STEM students in the Faculty of Education.
الكلمات الرئيسية
Keywords : Challenge based learning؛ Analytical thinking؛ STEM students
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 364
تنزیل PDF: 1,262
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.