• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
العدد العدد 113
العدد العدد 112
العدد العدد 111
مجلد 36 عدد 11 ابريل 2021 جزء اول
العدد العدد 110
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2021). Metacognition and Oral Interpretation Skills for Al Azhar Languages and Simultaneous Translation Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36(110), 275-312. doi: 10.21608/sec.2021.163719
. "Metacognition and Oral Interpretation Skills for Al Azhar Languages and Simultaneous Translation Students". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36, 110, 2021, 275-312. doi: 10.21608/sec.2021.163719
. (2021). 'Metacognition and Oral Interpretation Skills for Al Azhar Languages and Simultaneous Translation Students', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36(110), pp. 275-312. doi: 10.21608/sec.2021.163719
. Metacognition and Oral Interpretation Skills for Al Azhar Languages and Simultaneous Translation Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2021; 36(110): 275-312. doi: 10.21608/sec.2021.163719

Metacognition and Oral Interpretation Skills for Al Azhar Languages and Simultaneous Translation Students

المقالة 6، المجلد 36، العدد 110، يناير 2021، الصفحة 275-312  XML PDF (651.2 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2021.163719
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
This study aimed to develop the public speaking skills of second year languages and simultaneous translation students and reduce their oral apprehension through using a  metacognitive regulation strategy. The current study was conducted during the second term of the academic year 2019 -2020 .The present study followed the pre-post, quasi- experimental – control group design. The researcher used two groups: quasi-experimental and control. A number of sixty second year from Languages and Simultaneous Translation students ,English department , Faculty of Humanities , Al Azhar Universty,  Tafahna Al Ashraf ,Girls Branch, Al dakahlia Governorate, Egypt were the participants who were randomly divided equally into two groups. An interpretation test was used to measure second year students’ public speaking  skills before and after the treatment; a sight translation apprehension scale was used to measure the level of apprehension before and after the treatment adopting a strategy based on metacognition. The results of the study showed that the metacognitive regulation strategy was effective in developing the sight translation  public skills and in reducing oral apprehension of second year students.
الكلمات الرئيسية
Metacognition؛ self-regulation؛ interpretation؛ sight translation skills؛ public speaking؛ oral communication؛ apprehension
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 128
تنزیل PDF: 374
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.