AL-Subah, AbdulHai. (2018). The Relationship between test Anxiety and Saudi Student's Achievement in English. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 33(98), 333-364. doi: 10.21608/sec.2018.95940
AbdulHai AL-Subah. "The Relationship between test Anxiety and Saudi Student's Achievement in English". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 33, 98, 2018, 333-364. doi: 10.21608/sec.2018.95940
AL-Subah, AbdulHai. (2018). 'The Relationship between test Anxiety and Saudi Student's Achievement in English', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 33(98), pp. 333-364. doi: 10.21608/sec.2018.95940
AL-Subah, AbdulHai. The Relationship between test Anxiety and Saudi Student's Achievement in English. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2018; 33(98): 333-364. doi: 10.21608/sec.2018.95940
The Relationship between test Anxiety and Saudi Student's Achievement in English
Prof. AbdulHai AL-Subahi Dept. Curriculum and Instruction King Abdulaziz University
المستخلص
الملخص
تهدف هذه الدراسة للتعرف على العلاقة بين قلق الاختبار ونتائج الاختبار التحصيلي لطلاب الصف الثالث ثانوي في اللغة الإنجليزية في مدينة جدة وقد بلغت عينة البحث سبعمائة وثلاثة طلاب من مدارس جدة الثانوية بينما کانت أداتي البحث هما مقياس "قلق الاختبار" وامتحان " تحصيلي" في مادة اللغة الإنجليزية المقررة على الطلاب في الصف الثالث ثانوي. وقد أظهرت النتائج عن عدم وجود علاقة ارتباطية عالية بين القلق وأداء الطلاب في الاختبار التحصيلي إلا أن هناک علاقة ارتباطية بين التخصص العلمي والتخصص الأدبي في زيادة قلق الاختبار لدى طلاب التخصص الأدبي عنه لدى طلاب التخصص العلمي.بينما لا توجد دلالة إحصائية بين درجة مقياس قلق الاختبار ودرجة الاختبار التحصيلي بالنسبة لمناطق الإشراف التربوي في جدة. Abstract
The purpose of this study is to identify the relationship between test-anxiety and the students achievement test in English at the third grade secondary school in Jeddah. The sample study is seven hundred and three students. The instruments used are an anxiety-test scale and achievement test. The findings show that there is no significant correlation between the anxiety-test and the students' performance at the achievements English test. The results of the anxiety test scale show that Literary major students are more anxious about the English test than scientific major students. However, there is no statistical significant correlation among the target students concerning the educational supervision centres.