Kara, Samia, Samia Kara. (2019). The intercultural competence savoirs in the third year secondary level English textbook: ‘Hello! English for Secondary Schools’. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 34(103), 353-385. doi: 10.21608/sec.2019.82551
Samia Kara Kara, Samia. "The intercultural competence savoirs in the third year secondary level English textbook: ‘Hello! English for Secondary Schools’". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 34, 103, 2019, 353-385. doi: 10.21608/sec.2019.82551
Kara, Samia, Samia Kara. (2019). 'The intercultural competence savoirs in the third year secondary level English textbook: ‘Hello! English for Secondary Schools’', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 34(103), pp. 353-385. doi: 10.21608/sec.2019.82551
Kara, Samia, Samia Kara. The intercultural competence savoirs in the third year secondary level English textbook: ‘Hello! English for Secondary Schools’. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2019; 34(103): 353-385. doi: 10.21608/sec.2019.82551
The intercultural competence savoirs in the third year secondary level English textbook: ‘Hello! English for Secondary Schools’
Department of English and Scientific Methods, GUC, Egypt
المستخلص
تقدم هذه الورقة تقريرا عن تقييم کتاب اللغة الإنجليزية للسنة الثالثة ثانوي "مرحبا! الإنجليزية للمدارس الثانوية" من حيث الکفاءة البينثقافية ضمن فئتها الفرعية "المعارف". وقد أثير تساؤلا بشأن مدى تواجد کفاءة بينثقافية على مستوى الأهداف/الغايات والنصوص والرسوم التوضيحية و کذا الأنشطة/المهام، فتم الاضطلاع بتحليل المحتوى للمفاهيم قائم على منهجية متعددة مع بعض السمات العلائقية. وقد أظهرت النتائج أن هذا العنصر موجود ضمن سياق تعزيز المواقف المشترکة البينثقافية ، والمواضيع الثقافية والمعلومات ، والمشارکة النشطة للطلاب ، والمساعدات التعليمية/الرسوم التوضيحية. غير أنها کشفت أيضا أن العنصر الثقافي الصغير قد همش لصالح العنصر الثقافي الکبير کجزء من متطلبات مظلة المنهج القائم علي المعايير.و قد کانت التوصية بأن يتم مراجعته من أجل إثراء مکوناته البينثقافية مع المزيد من العنصر الثقافي الصغير.
This paper reports on an evaluation of thethird year secondary level English textbook ‘Hello! English for Secondary Schools’ in terms of intercultural competence within its ‘savoirs’ sub-category. A question was raised in relation to the presence of intercultural competence savoirs at the level of the goals/objectives, texts, illustrations and activities/tasks. A mixed method based conceptual content analysis with some relational features was undertaken. The results have shown that this ingredient is present in terms of intercultural attitude enhancement , cultural topics and information, students’ active engagement and teaching aids/ illustrations. However, they have also revealed that the little culture ingredient has been marginalised for the benefit of the big culture as part of the requirements of the standards-based approach connections umbrella. It was recommended that it gets reviewed for the sake of enriching its intercultural components with more little culture ingredients. Keywords:Teaching English, intercultural competence, textbook evaluation.