• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
العدد العدد 144
مجلد (40) عدد (144) جزء اول مايو 2025
العدد العدد 143
المجلد (40) العدد (143) الجزء الثاني ابريل 2025
العدد العدد 143
العدد العدد 142
الجزء الثاني العدد (142) مارس 2025
العدد العدد 142
الجزء الاول مارس 2025 العدد 142
العدد العدد 141
المجلد (40) العدد (141) فبراير 2026 جزء ثاني
العدد العدد 141
العدد العدد 140
الجزء الثاني العدد 140 يناير 2025
العدد العدد 140
مجلد (40) العدد (140) يناير 2025 جزء أول
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2025). Enhancing Higher Education through AI: Faculty Perspectives on the Role of University-Provided Workshops and Training in Integrating AI Tools for Teaching, Assessment, and Feedback. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 40(144), 423-490. doi: 10.21608/sec.2025.447068
. "Enhancing Higher Education through AI: Faculty Perspectives on the Role of University-Provided Workshops and Training in Integrating AI Tools for Teaching, Assessment, and Feedback". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 40, 144, 2025, 423-490. doi: 10.21608/sec.2025.447068
. (2025). 'Enhancing Higher Education through AI: Faculty Perspectives on the Role of University-Provided Workshops and Training in Integrating AI Tools for Teaching, Assessment, and Feedback', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 40(144), pp. 423-490. doi: 10.21608/sec.2025.447068
. Enhancing Higher Education through AI: Faculty Perspectives on the Role of University-Provided Workshops and Training in Integrating AI Tools for Teaching, Assessment, and Feedback. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2025; 40(144): 423-490. doi: 10.21608/sec.2025.447068

Enhancing Higher Education through AI: Faculty Perspectives on the Role of University-Provided Workshops and Training in Integrating AI Tools for Teaching, Assessment, and Feedback

المقالة 10، المجلد 40، العدد 144، مايو 2025، الصفحة 423-490  XML PDF (8.21 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2025.447068
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
This paper examines the role of university-provided workshops and training in facilitating the integration of artificial intelligence (AI) tools for teaching, assessment, and feedback from the perspectives of faculty members. With AI becoming a transformative force in higher education, it is crucial to understand how faculty members perceive the effectiveness of university-led initiatives in supporting the adoption of AI technologies. The study utilized a mixed-methods approach, combining a quantitative survey and qualitative focus groups to gather insights. A total of 116 female faculty members from the Applied College, Princess Nourah bint Abdulrahman University (PNU), participated in the survey, with data analyzed through both quantitative and qualitative methods. The quantitative analysis focused on measuring faculty satisfaction with the AI-related workshops and training sessions provided by PNU. It explored how these initiatives influenced faculty confidence, engagement, and competence in using AI tools in the classroom. The qualitative data, derived from focus group discussions, provided deeper insights into faculty members’ experiences, challenges, and perceived benefits of incorporating AI in their teaching practices. Key themes included the need for more tailored, discipline-specific training, the importance of ongoing support, and concerns about the ethical implications of AI in education. Findings suggest that while faculty members acknowledged the value of AI in enhancing teaching and assessment, there was a strong demand for more comprehensive, continuous professional development to ensure successful integration. The paper recommends that universities invest in more robust AI training programs that are adaptive to the evolving needs of faculty and aligned with ethical standards, which would eventually ensure the successful and responsible integration of AI in higher education.
 
الكلمات الرئيسية
Keywords AI tools؛ faculty training؛ workshops؛ higher education؛ assessment؛ teaching؛ feedback؛ professional development؛ ethical AI use
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 11
تنزیل PDF: 5
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.