• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
العدد العدد 144
مجلد (40) عدد (144) جزء اول مايو 2025
العدد العدد 143
المجلد (40) العدد (143) الجزء الثاني ابريل 2025
العدد العدد 143
العدد العدد 142
الجزء الثاني العدد (142) مارس 2025
العدد العدد 142
الجزء الاول مارس 2025 العدد 142
العدد العدد 141
المجلد (40) العدد (141) فبراير 2026 جزء ثاني
العدد العدد 141
العدد العدد 140
الجزء الثاني العدد 140 يناير 2025
العدد العدد 140
مجلد (40) العدد (140) يناير 2025 جزء أول
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2025). Using Artificial Intelligence tools for developing EFL Students’ Listening skills and reducing their Listening Anxiety. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 40(140), 513-557. doi: 10.21608/sec.2025.410219
. "Using Artificial Intelligence tools for developing EFL Students’ Listening skills and reducing their Listening Anxiety". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 40, 140, 2025, 513-557. doi: 10.21608/sec.2025.410219
. (2025). 'Using Artificial Intelligence tools for developing EFL Students’ Listening skills and reducing their Listening Anxiety', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 40(140), pp. 513-557. doi: 10.21608/sec.2025.410219
. Using Artificial Intelligence tools for developing EFL Students’ Listening skills and reducing their Listening Anxiety. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2025; 40(140): 513-557. doi: 10.21608/sec.2025.410219

Using Artificial Intelligence tools for developing EFL Students’ Listening skills and reducing their Listening Anxiety

المقالة 8، المجلد 40، العدد 140، يناير 2025، الصفحة 513-557  XML PDF (5.29 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2025.410219
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
This study is an attempt to examine the effectiveness of using theArtificial Intelligence Tools to develop listening skills and reducing listening anxiety among EFL student’s teachers. Sixty-seven from second -year prospective teachers enrolled in the English Section at the Faculty of Education, Benha University were randomly allocated into two groups: an experimental group [N=33] and a control group [N=34]. Instruments of the study comprised an EFL listening skills test and listening anxiety scale.  A listening test and a listening anxiety scale both were administered before and after the treatment to the study participants. For 12 sessions, members in the experimental group were accomplished a training based on Artificial intelligence tools   to develop their EFL listening skills and reduce their listening anxiety while those in the control group received their regular instruction. Results of the study showed that the experimental group students outperformed their control group peers; they showed high levels of listening skills as well as reducing their listening anxiety aspects compared to their control peers. Consequently, it could be concluded that the usage of artificial intelligence tools has a significant effect on second -year students at the English section, Faculty of Education. It was recommended to use the artificial intelligence tools into listening instruction programs.
الكلمات الرئيسية
Key words: Artificial intelligence tools؛ EFL listening skills؛ listening anxiety؛ EFL students’ Teachers
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 507
تنزیل PDF: 775
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.