• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). Gender Differences in English Writing among Saudi EFL Diploma Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(139), 469-495. doi: 10.21608/sec.2024.406103
. "Gender Differences in English Writing among Saudi EFL Diploma Students". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 139, 2024, 469-495. doi: 10.21608/sec.2024.406103
. (2024). 'Gender Differences in English Writing among Saudi EFL Diploma Students', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(139), pp. 469-495. doi: 10.21608/sec.2024.406103
. Gender Differences in English Writing among Saudi EFL Diploma Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(139): 469-495. doi: 10.21608/sec.2024.406103

Gender Differences in English Writing among Saudi EFL Diploma Students

المقالة 9، المجلد 39، العدد 139، ديسمبر 2024، الصفحة 469-495  XML PDF (2.4 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.406103
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
The purpose of this study was to examine the gender differences regarding the perceived difficulties faced by Saudi university students in English writing in Saudi Arabia. Data was collected through administering surveys to 288 students (143 males and 145 females) and conducting interviews with four teachers (two males and two females). Quantitative data was analysed using descriptive statistics and t-test to examine the gender differences. Qualitative data was analysed through thematic analysis. The results showed that correctly spelling English words is the most challenging assignment, while accurately employing English articles is the least difficult. Most importantly, the findings revealed no significant difference between male and female learners in their perceptions of English writing difficulties at the sentence level. While the student questionnaires revealed that students have moderate difficulty with sentence-level issues when writing in English, the teacher interviews revealed that students have high difficulty with all the sentence-level issues. Additionally, the teachers mentioned that one of the factors contributing to the difficulties students have with their English writing is a lack of practice. The limitations and implications of the current study are presented.
 
الكلمات الرئيسية
Keywords: EFL؛ English writing difficulties؛ gender differences؛ sentence-level issues
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 106
تنزیل PDF: 101
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.