• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). Delving into the Realm of Metacognitive Reading Strategies: A Crucial Step towards the Improvement of Undergraduate English Reading Comprehension in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA). دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(138), 401-422. doi: 10.21608/sec.2024.399516
. "Delving into the Realm of Metacognitive Reading Strategies: A Crucial Step towards the Improvement of Undergraduate English Reading Comprehension in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA)". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 138, 2024, 401-422. doi: 10.21608/sec.2024.399516
. (2024). 'Delving into the Realm of Metacognitive Reading Strategies: A Crucial Step towards the Improvement of Undergraduate English Reading Comprehension in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA)', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(138), pp. 401-422. doi: 10.21608/sec.2024.399516
. Delving into the Realm of Metacognitive Reading Strategies: A Crucial Step towards the Improvement of Undergraduate English Reading Comprehension in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA). دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(138): 401-422. doi: 10.21608/sec.2024.399516

Delving into the Realm of Metacognitive Reading Strategies: A Crucial Step towards the Improvement of Undergraduate English Reading Comprehension in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA)

المقالة 9، المجلد 39، العدد 138، أكتوبر 2024، الصفحة 401-422  XML PDF (2.01 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.399516
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
This study examines some studies of the existing literature on metacognitive strategies to support reading comprehension among undergraduate English as a Foreign Language (EFL) students in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA). Considering the experimental studies, the impact of such strategies has mainly been measured by testing changes in students' reading abilities and the development of their psychological well-being. The rationale for this current review is to understand the benefits of conducting these studies in terms of actual changes in learning and teaching of reading skills. Hence, these studies recommended that teaching learners practical strategies for mastering such complex skills is essential. Moreover, the results of these studies gave recommendations to improve the practice of teaching foreign languages, consequently fulfilling aspects of the Saudi Vision 2030 national development plan for the education sector.  However, it has been noticed that EFL learners still face reading difficulties.
 
 
الكلمات الرئيسية
Key words: Reading strategies؛ cognitive strategies- metacognitive strategies؛ EFL؛ undergraduate level
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 70
تنزیل PDF: 58
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.