• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). A Systematic literature review of artificial intelligence in special education. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(137), 417-464. doi: 10.21608/sec.2024.382467
. "A Systematic literature review of artificial intelligence in special education". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 137, 2024, 417-464. doi: 10.21608/sec.2024.382467
. (2024). 'A Systematic literature review of artificial intelligence in special education', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(137), pp. 417-464. doi: 10.21608/sec.2024.382467
. A Systematic literature review of artificial intelligence in special education. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(137): 417-464. doi: 10.21608/sec.2024.382467

A Systematic literature review of artificial intelligence in special education

المقالة 22، المجلد 39، العدد 137، يوليو 2024، الصفحة 417-464  XML PDF (5.46 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.382467
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
This study explores the landscape of Artificial Intelligence (AI) in special education, focusing on Arabic-language literature. Employing a systematic review approach, the research aims to identify trends and  applications in the integration of AI technologies to support individuals with special needs. The study, found that most of the studies included was conducted between 2020 and 2023, selected 15 articles through rigorous screening, employing the PRISMA Statement approach. The research questions address prevalent topics in Arabic AI in special education articles, the integration of AI technologies in aiding special needs students, and the types of disabilities featured in the selected studies.Results indicate a predominant focus on autism in the selected studies, aligning with the perceived effectiveness of AI for students facing challenges in structured learning environments and social interactions. The paper acknowledges limitations, including the relatively small number of studies and the need for more extensive research encompassing diverse settings, participants, and disabilities.In conclusion, while the existing studies offer valuable insights, a more comprehensive and diverse body of research is essential to draw overarching conclusions about the efficacy of AI in special education. This would enable educators and researchers to address the nuanced challenges and opportunities associated with implementing AI across various educational contexts and with different participant groups.
الكلمات الرئيسية
Keywords: Artificial Intelligence (AI)؛ Special education؛ Systematicreview
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 386
تنزیل PDF: 1,008
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.