• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). The Attitude of Faculty Members in the College of Basic Education in the State of Kuwait Towards Plagiarism. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(136), 369-431. doi: 10.21608/sec.2024.377549
. "The Attitude of Faculty Members in the College of Basic Education in the State of Kuwait Towards Plagiarism". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 136, 2024, 369-431. doi: 10.21608/sec.2024.377549
. (2024). 'The Attitude of Faculty Members in the College of Basic Education in the State of Kuwait Towards Plagiarism', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(136), pp. 369-431. doi: 10.21608/sec.2024.377549
. The Attitude of Faculty Members in the College of Basic Education in the State of Kuwait Towards Plagiarism. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(136): 369-431. doi: 10.21608/sec.2024.377549

The Attitude of Faculty Members in the College of Basic Education in the State of Kuwait Towards Plagiarism

المقالة 9، المجلد 39، العدد 136، مايو 2024، الصفحة 369-431  XML PDF (6.65 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.377549
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
          This study aims to measure the attitude of teaching staff at the Faculty of Basic Education in Kuwait on how to deal with "Plagiarism". This is done by identifying the most important ways in which teaching staff cope with plagiarism, the obstacles faced along this process, and the differences in the responses of the study sample that can be attributed to the variables (sex, teaching experience and job title). To achieve these objectives, a descriptive analytical approach was used, with a questionnaire as the study tool, sampling (130) teaching staff of the Faculty of Basic Education.
          This study reached numerous conclusions, the most important being the study sample’s level of awareness on the issue of plagiarism and the various ways of dealing with it, which averaged at (4.23) for all related items. The most important of these according to the sample were the awareness of students to the importance of intellectual property and the constant reminders of the penalties of plagiarism. Further, the study showed that teaching staff face several obstacles in dealing with plagiarism, averaging out at (4.35) for all related items. The study sample found that inadequate scientific writing, referencing and quotation skills among students were some of the main obstacles, in addition to the leniency afforded to those who are caught plagiarising, and the narrow focus of regulations, where only traditional cheating (cheating in exams) is covered.
          The study produced several recommendations, the most important of which were holding workshops for students during their foundation aimed at familiarizing them with the concept of plagiarism and its negative effects, in addition to amending the college’s cheating regulations to further support teaching staff in dealing with plagiarism.
الكلمات الرئيسية
Attitude؛ Plagiarism؛ Scientific honesty
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 76
تنزیل PDF: 142
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.