• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). Factors Influencing Teachers’ Attitudes towards Smart Boards’ Usage in enhancing Intermediate EFL Students’ Writing Skills. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(136), 327-368. doi: 10.21608/sec.2024.377548
. "Factors Influencing Teachers’ Attitudes towards Smart Boards’ Usage in enhancing Intermediate EFL Students’ Writing Skills". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 136, 2024, 327-368. doi: 10.21608/sec.2024.377548
. (2024). 'Factors Influencing Teachers’ Attitudes towards Smart Boards’ Usage in enhancing Intermediate EFL Students’ Writing Skills', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(136), pp. 327-368. doi: 10.21608/sec.2024.377548
. Factors Influencing Teachers’ Attitudes towards Smart Boards’ Usage in enhancing Intermediate EFL Students’ Writing Skills. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(136): 327-368. doi: 10.21608/sec.2024.377548

Factors Influencing Teachers’ Attitudes towards Smart Boards’ Usage in enhancing Intermediate EFL Students’ Writing Skills

المقالة 8، المجلد 39، العدد 136، مايو 2024، الصفحة 327-368  XML PDF (5.16 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.377548
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
The Kingdom of Saudi Arabia is exerting efforts toward digital transformation. It put emphasis on integrated projects between technology and education. The 2016-2030 Saudi Government Vision with a target of improving education through technology, and the English Language Development Project (ELDP) ‘Tatweer’ which was launched in 2014 in integration between technology and English language teaching are examples of these initiatives. This research investigates the impact of smart boards on teachers' attitudes towards teaching writing skills in English as a Foreign Language (EFL) to intermediate school students in Saudi Arabia. While extensive research exists on how smart boards impact student learning in general, there is a gap in knowledge specifically regarding teachers' perspectives on their effectiveness in EFL writing instruction. This study aims to explore factors influencing teachers' attitudes, such as interaction, self-efficacy, course design, technical support, and convenience/accessibility. The findings can potentially contribute to developing evidence-based strategies for integrating smart boards effectively into EFL classrooms and improve student learning outcomes. Moreover, the current study investigated the perceptions of intermediate female teachers (n=55) in Haf Al-Batin, Saudi Arabia, regarding the use of smart boards to improve students' writing skills. The research employed a descriptive quantitative methodology, utilizing a questionnaire adapted from a Jordanian study by Saed et al. (2024). Convenience sampling was used to select participants from the population of 109 teachers. All participating teachers agreed on the value of smart boards for enhancing writing skills. Among the various aspects of smart boards, convenience and accessibility were rated as the most important (mean = 2.98), while technical support received the lowest rating (mean = 2.75). These results suggest that intermediate teachers in Haf Al-Batin view smart boards as a beneficial tool for writing instruction. While all participants acknowledged their potential, aspects like ease of use and readily available support seem to be of greater importance than technical functionalities.
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 167
تنزیل PDF: 249
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.