• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). A Generative Learning Strategy-Based Program to Develop EFL Vocabulary and Oral Performance Skills of Al-Azhar Secondary Stage Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(132), 407-447. doi: 10.21608/sec.2024.346865
. "A Generative Learning Strategy-Based Program to Develop EFL Vocabulary and Oral Performance Skills of Al-Azhar Secondary Stage Students". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 132, 2024, 407-447. doi: 10.21608/sec.2024.346865
. (2024). 'A Generative Learning Strategy-Based Program to Develop EFL Vocabulary and Oral Performance Skills of Al-Azhar Secondary Stage Students', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(132), pp. 407-447. doi: 10.21608/sec.2024.346865
. A Generative Learning Strategy-Based Program to Develop EFL Vocabulary and Oral Performance Skills of Al-Azhar Secondary Stage Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(132): 407-447. doi: 10.21608/sec.2024.346865

A Generative Learning Strategy-Based Program to Develop EFL Vocabulary and Oral Performance Skills of Al-Azhar Secondary Stage Students

المقالة 10، المجلد 39، العدد 132، يناير 2024، الصفحة 407-447  XML PDF (5 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.346865
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
The current study was carried out to investigate the effectiveness of utilizing a generative learning strategy-based program in fostering the targeted EFL lexical and oral performance skills among Al-Azhar secondary stage students. To attain the purpose of the study, the Quasi-experimental method was adopted with its pretest-posttest control /experimental groups design.  Participants of the study consisted of (N=50) EFL students enrolled in the first-year Al-Azhar secondary stage, El-Sharkia Institute for girls, El-Ibrahimiya Educational Directorate, Sharkia Governorate during the first semester of the academic year 2022/2023. They were chosen and divided into two groups: treatment group (n=25), and non-treatment group (n=25). An EFL oral performance questionnaire accompanied with a scoring rubric, a pre-post oral performance test (OPT) and a pre-post lexical skills test (LST) were used as instruments of the study. The targeted EFL lexical and oral performance skills for 1st year secondary school students were determined to be enhanced through the use of a checklist approved by a jury of specialists in teaching EFL. Results revealed that there was a statistically significant difference between the mean scores of the treatment group in the pre-and post-administrations in both EFL lexical and oral performance skills, favoring the post- administrations. The findings of the study also revealed that the program based on the generative learning strategy had a positive effect on developing the EFL first-year secondary stage students' lexical and oral performance skills.
الكلمات الرئيسية
Key Words: Generative Learning Strategy؛ Vocabulary Skills؛ Oral Performance Skills
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 153
تنزیل PDF: 401
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.