• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
العدد العدد 139
مجلد (39) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 139
دراسات تربوية ونفسية ( مجلة كلية التربية بالزقازيق) المجلد (39 ) العدد (139) ديسمبر 2024 الجزء الاول
العدد العدد 138
العدد 138 اكتوبر 2024 الجزء الثاني
العدد العدد 138
المجلد (39) العدد 138 الجزء الأول اكتوبر 2024
العدد العدد 137
العدد العدد 136
العدد العدد 136
العدد العدد 135
العدد العدد 135
العدد العدد 134
العدد العدد 134
العدد العدد 133
العدد العدد 132
العدد العدد 132
المجلد 39 العدد 132 جزء اول يناير 2024
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2024). Using Google Classroom to Develop EFL Listening Comprehension Skills and Motivation of Secondary Stage Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(132), 409-454. doi: 10.21608/sec.2024.346309
. "Using Google Classroom to Develop EFL Listening Comprehension Skills and Motivation of Secondary Stage Students". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39, 132, 2024, 409-454. doi: 10.21608/sec.2024.346309
. (2024). 'Using Google Classroom to Develop EFL Listening Comprehension Skills and Motivation of Secondary Stage Students', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 39(132), pp. 409-454. doi: 10.21608/sec.2024.346309
. Using Google Classroom to Develop EFL Listening Comprehension Skills and Motivation of Secondary Stage Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2024; 39(132): 409-454. doi: 10.21608/sec.2024.346309

Using Google Classroom to Develop EFL Listening Comprehension Skills and Motivation of Secondary Stage Students

المقالة 11، المجلد 39، العدد 132، يناير 2024، الصفحة 409-454  XML PDF (5.25 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2024.346309
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
        The current study aimed at developing some EFL listening comprehension skillsand Motivation among first year secondary school students through the use of a Google Classroom platform. The study adopted the quasi-experimental design through the use of two-groups (Experimental- control) and pre/posttest and pre/post scale. Participants were first year secondary school students; two groups (30 students each) were from El-Hussinia Secondary School for Girls, Sharkya Governorate, Egypt in the academic year 2020-2021. The experimental group was taught through Google Classroom for developing their listening comprehension skills and motivation. The control group received regular instruction.
To achieve the purpose of the study, the researcher designed a
questionnaire for identifying listening comprehension skills, a listening comprehension skills test, and a rubric for scoring the listening skills test. Also the researcher designed a scale for motivation. By the end of the experiment, the test and the scale were post administered to both groups to find out the effect of the Google Classroom on developing the experimental group students' listening comprehension skills and their motivation. Findings of the study were statistically dealt with via the Statistical Package for the Social Science software (SPSS). The results showed that the experimental group outperformed the control group students. Accordingly, it was concluded that the Google Classroom platform was effective in developing EFL listening comprehension and motivation of secondary
stage students.
الكلمات الرئيسية
Key words: Google Classroom؛ listening comprehension Skills؛ motivation؛ secondary education؛ Egypt
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 152
تنزیل PDF: 340
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.