• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
العدد العدد 131
العدد العدد 131
العدد العدد 130
العدد العدد 130
العدد العدد 129
العدد العدد 129
العدد العدد 128
العدد العدد 128
المجلد (38) العدد (128) سبتمبر 2023 الجزء الأول
العدد العدد 127
المجلد (38) العدد (127) اغسطس 2023 جزء ثاني من المؤتمر العلمي الأول لطلاب الدراسات العليا بكلية التربية - جامعة الزقازيق
العدد العدد 127
العدد العدد 126
العدد العدد 126
العدد العدد 125
العدد العدد 125
العدد العدد 124
العدد العدد 124
العدد العدد 123
العدد العدد 123
العدد العدد 122
العدد العدد 122
العدد العدد 121
العدد العدد 121
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2023). Environmental Education in Saudi Arabia: Probing Teachers' Beliefs About Their Understanding and Experiences. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 38(128), 349-422. doi: 10.21608/sec.2023.330146
. "Environmental Education in Saudi Arabia: Probing Teachers' Beliefs About Their Understanding and Experiences". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 38, 128, 2023, 349-422. doi: 10.21608/sec.2023.330146
. (2023). 'Environmental Education in Saudi Arabia: Probing Teachers' Beliefs About Their Understanding and Experiences', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 38(128), pp. 349-422. doi: 10.21608/sec.2023.330146
. Environmental Education in Saudi Arabia: Probing Teachers' Beliefs About Their Understanding and Experiences. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2023; 38(128): 349-422. doi: 10.21608/sec.2023.330146

Environmental Education in Saudi Arabia: Probing Teachers' Beliefs About Their Understanding and Experiences

المقالة 8، المجلد 38، العدد 128، سبتمبر 2023، الصفحة 349-422  XML PDF (7.26 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2023.330146
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
As Environmental Education (EE) is one of the most important subjects in the field of education that need further investigation, the current study explores one issue related to EE. Teachers’ beliefs about EE are the subject addressed in this research, with a focus on two different variables related to their beliefs about their understanding of EE as well as their experiences with EE. Many studies have confirmed the role EE plays in developing students’ cognitive skills, critical thinking, awareness, and motivation towards maintaining the environment (Hamrokulova, 2022; Al-Otaibi, 2014; Powers, 2004; Eames & Birdsall, 2019). Therefore, it seems to be important to explore what teachers think about EE as an academic content in many subjects taught in Saudi elementary schools. A questionnaire was used to collect data from male teachers of boys’ elementary schools in Qurtuba district, Riyadh, KSA.  In the analysis of the data descriptive statistics were used, and the data are analyzed numerically using SPSS through the calculation of percentages, means, and standard deviations as well as through thematic analysis for the open-ended questions. The analysis reveals that teachers agreed that they believed they understand EE, with a general mean of (M= 1.75). They also mostly agreed about their beliefs about their experience with EE, the mean here decreased to (M= 2.14). The open-ended questions reveal that teachers have more than one answer for any of the two questions. This shows the different options they suggest about their understanding and experiences about EE in KSA.
الكلمات الرئيسية
Environmental Education (EE)؛ Teachers’ beliefs؛ Elementary school teachers؛ EE in KSA
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 90
تنزیل PDF: 340
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.