• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
العدد العدد 113
العدد العدد 112
العدد العدد 111
مجلد 36 عدد 11 ابريل 2021 جزء اول
العدد العدد 110
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2021). Using Communicative Approach in Developing Oral Fluency of the Secondary Stage Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36(112), 379-416. doi: 10.21608/sec.2021.192467
. "Using Communicative Approach in Developing Oral Fluency of the Secondary Stage Students". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36, 112, 2021, 379-416. doi: 10.21608/sec.2021.192467
. (2021). 'Using Communicative Approach in Developing Oral Fluency of the Secondary Stage Students', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36(112), pp. 379-416. doi: 10.21608/sec.2021.192467
. Using Communicative Approach in Developing Oral Fluency of the Secondary Stage Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2021; 36(112): 379-416. doi: 10.21608/sec.2021.192467

Using Communicative Approach in Developing Oral Fluency of the Secondary Stage Students

المقالة 16، المجلد 36، العدد 112، يوليو 2021، الصفحة 379-416  XML PDF (749.11 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2021.192467
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
The current study is primarily aimed to develop the EFL oral fluency skills of the secondary stage students through the communicative approach. Accomplishing thispurpose, the present study followed the pre-post, quasi- experimental-control group design. The researcher used two groups; experimental and control groups. Conducting the current research, a total of forty EFL first grade secondary stage students from AL Zankaloun secondary school, Sharkia Governorate, Egypt, were randomly assigned to two groups; twenty students for control groups and twenty for the experimental group. Generally, she managed a pre and post – testing technique for the purpose of data gathering and analysis purposes. The researcher designed EFL oral fluency test to measure EFL oral fluency skills according to their development by using the communicative approach before and after the treatment. Generally, the current study was conducted over a period of ten weeks along, with 10 sessions for applying the communicative approach on oral fluency skills. Finally, the results of the study approvedthat the communicative approach is effective in developing the EFL oral fluency of the secondary stage students, also it has a clear, strong and noticeable impact on their motivation to speak and talk orally and fluently.
الكلمات الرئيسية
communicative approach؛ EFL oral fluency skills
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 133
تنزیل PDF: 664
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.