• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
العدد العدد 113
العدد العدد 112
العدد العدد 111
مجلد 36 عدد 11 ابريل 2021 جزء اول
العدد العدد 110
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2021). Using E- Mind Mapping Strategy in Developing EFL Preparatory Stage Students’ Metacognitive Reading Skills. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36(112), 381-417. doi: 10.21608/sec.2021.191033
. "Using E- Mind Mapping Strategy in Developing EFL Preparatory Stage Students’ Metacognitive Reading Skills". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36, 112, 2021, 381-417. doi: 10.21608/sec.2021.191033
. (2021). 'Using E- Mind Mapping Strategy in Developing EFL Preparatory Stage Students’ Metacognitive Reading Skills', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36(112), pp. 381-417. doi: 10.21608/sec.2021.191033
. Using E- Mind Mapping Strategy in Developing EFL Preparatory Stage Students’ Metacognitive Reading Skills. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2021; 36(112): 381-417. doi: 10.21608/sec.2021.191033

Using E- Mind Mapping Strategy in Developing EFL Preparatory Stage Students’ Metacognitive Reading Skills

المقالة 9، المجلد 36، العدد 112، يوليو 2021، الصفحة 381-417  XML PDF (707.86 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2021.191033
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
This study aimed at investigating the effect of E-mind mapping on Prep School Students’ Metacognitive Reading Skills. To achieve the study aims, the researcher adopted the quasi-experimental approach on participants of (50) students at Abdel Wahab Elgohary Prep School.  The participants were divided into two equivalent groups. Both groups were pretested to assure that they were equivalent.  The experimental group was taught using E-mind mapping while the control one was taught by the regular method in the first term of the scholastic year 2019-2020. The experiment lasted for seven weeks in which the researcher implemented the study instruments to investigate the effect of E-mind mapping. The results were statistically analyzed by SPSS to be compared with the post-test results. The researcher used three instruments to collect data: 1) questionnaire to determine the most important Metacognitive Reading Skills, 2) a pre/post Metacognitive Reading Skills test and 3) a metacognitive reading skills rubric to determine the students' metacognitive reading skills performance.   The results revealed that there were statistically significant differences at (α = 0.05) between the mean scores of the control group and those of the experimental one on the metacognitive reading skills posttest in favor of the experimental group. This positive result was attributed to the effect of using the E-mind mapping.  According to the findings, the researcher recommends that the English Language teachers need to activate E-mind mapping approach throughout reading in order to develop the students’ Metacognitive Reading Skills.
الكلمات الرئيسية
Keywords E-mind mapping؛ metacognitive reading skills
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 158
تنزیل PDF: 649
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.