• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 40 (2025)
المجلد المجلد 39 (2024)
المجلد المجلد 38 (2023)
المجلد المجلد 37 (2022)
المجلد المجلد 36 (2021)
العدد العدد 113
العدد العدد 112
العدد العدد 111
مجلد 36 عدد 11 ابريل 2021 جزء اول
العدد العدد 110
المجلد المجلد 35 (2020)
المجلد المجلد 34 (2019)
المجلد المجلد 33 (2018)
المجلد المجلد 32 (2017)
المجلد المجلد 11 (1996)
. (2021). Using Graphic Organizers (GOs) for Developing EFL Critical Reading Skills among First Year Secondary Stage Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36(111), 269-315. doi: 10.21608/sec.2021.167218
. "Using Graphic Organizers (GOs) for Developing EFL Critical Reading Skills among First Year Secondary Stage Students". دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36, 111, 2021, 269-315. doi: 10.21608/sec.2021.167218
. (2021). 'Using Graphic Organizers (GOs) for Developing EFL Critical Reading Skills among First Year Secondary Stage Students', دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 36(111), pp. 269-315. doi: 10.21608/sec.2021.167218
. Using Graphic Organizers (GOs) for Developing EFL Critical Reading Skills among First Year Secondary Stage Students. دراسات تربوية ونفسية. مجلة کلية التربية بالزقازيق, 2021; 36(111): 269-315. doi: 10.21608/sec.2021.167218

Using Graphic Organizers (GOs) for Developing EFL Critical Reading Skills among First Year Secondary Stage Students

المقالة 13، المجلد 36، العدد 111، إبريل 2021، الصفحة 269-315  XML PDF (704.78 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/sec.2021.167218
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
     The present study was carried out to develop EFL critical reading skills among first year secondary stage students through using graphic organizers. A quasi-experimental design was adopted, using an experimental group and a control one. Forty-eight students from AL-Shaheed Muhammad Ibrahim Al-Baqash Secondary School, Diarb-Negm Directorate, Sharkia, Egypt, were selected and divided into two groups; an experimental group (n=24) and a control one (n=24). A critical reading questionnaire and a pre-post critical reading test were used as instruments of the study. The researcher implemented the Graphic organizers on the experimental group while the control group was taught using the regular method. The current study was conducted through the second term of the academic year 2019-2020. Finally, the results of the study proved that Graphic organizers was effective in developing the EFL critical reading skills of first year secondary stage students.
Key words: Graphic Organizers, Critical Reading Skills, EFL students.
الكلمات الرئيسية
Key words: Graphic Organizers؛ Critical Reading Skills؛ EFL students
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 349
تنزیل PDF: 861
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.